Але і роботу не в офісі вже також не можна уявити без наявності офісних додатків. Співробітники першої лінії, ті, хто працює безпосередньо з клієнтами, надає послуги, потребують спеціальних сервісів.
На сьогоднішній день існують відкриті офісні пакети, комерційні і ПЗ як послуга. У кожного з них є свої переваги і недоліки. Для того, щоб їх порівнювати, потрібно зрозуміти сферу застосування даних пакетів. Не всі з них мають можливість працювати в хмарах, наприклад. Або навпаки, деякі доступні тільки в веб-версії.
Хмарні технології впевнено набирають обертів, і все більше компаній роблять свій вибір на користь використання хмарних ресурсів і сервісів у форматі підписок. Безсумнівно, в цьому є ряд переваг, які були розкриті в іншій статті.
У двох хмарних гігантів, Microsoft і Google, є свої сервіси для забезпечення офісними додатками компаній будь-якого розміру. Багато років незмінним лідером на ринку офісних додатків є Microsoft. Це досягається за рахунок повного сервісу, інтеграції між додатками і можливостей, які надаються цими пакетами. І, звичайно ж, не варто забувати про системи безпеки, які реалізуються за допомогою Enterprise Mobility + Security.
Розглянемо хмарні офісні пакети. Вони відрізняються набором функцій, який можна реалізувати. Це інтеграція з поштовими сервісами (відправлення листів з текстового редактора), можливість використовувати дані з іншого додатку, виконання обчислень, побудова звітів, діаграм, угруповань і форматування. Крім того, створення цифрових підписів, накладення обмеження на редагування, розподіл прав, спільна робота. Якщо повернутися до вказаних раніше хмарним провайдерам, Microsoft і Google, то офісні пакети для корпоративного сектора представлені в Office 365 (Microsoft 365) і G Suite. У чому їх схожість і відмінність?
На перший погляд, функціонал дуже схожий. Але якщо подивитися глибше, то відрізняється функціонал бізнес додатків: ті, операції, які користувач може виконувати з даними в сервісах Microsoft значно більше. Крім того, є можливість настільних додатків, що само по собі значно зручніше, адже втратити необхідну вкладку в браузері набагато легше, ніж ярлик, що знаходиться на панелі завдань. Також, працювати з мобільного телефону або планшета набагато зручніше, коли ви використовуєте додаток, а не веб версію. У планах Microsoft поставити офісні додатки ви можете щонайбільше на 5 пристроїв.
Якщо порівняти два базових плана (G Suite Basic і Microsoft 365 Business базовий), то ми також побачимо суттєву різницю в обсязі сховища: G Suite пропонує всього 30 ГБ дискового простору, в той час як Microsoft до 1 ТБ на OneDrive. Також важливо, що і Google Disk і OneDrive мають десктопні версії, однак підтримка Google Disk відсутня.
Кількість доступних планів відрізняється майже в два рази: 3 плани від G Suite і 7 від Microsoft. Їх перелік наведено в таблиці нижче.
Що стосується сервісів для комунікацій, то тут подібним функціоналом володіють сервіси Meet і Chat від Google і Teams від Microsoft.
Chat відповідає за переписку, як один на один, так і групову. Є можливість створювати окремі кімнати за напрямками, відділами та даний сервіс може використовуватися в Gmail, без додаткової інсталяції. Meet відповідає за голосові і відео дзвінки, синхронізується з календарем, що дозволяє не пропустити збори. Зустрічі можуть бути записані і автоматично створюється файл запису на диску у організатора.
Зі свого боку, Microsoft забезпечує повну інтеграцію бізнес додатків з флагманським продуктом Microsoft Teams, який є платформою для спільної роботи. Це не тільки чат або відео дзвінки, це хаб, в якому забезпечується створення команд за напрямками, відділам, спільна робота над файлами тощо. Ваші онлайн зустрічі можуть бути записані за допомогою сервісу Microsoft Stream, якщо колеги не змогли відвідати зустріч або є необхідність переглянути запис. Також є можливість проводити трансляції практично з необмеженою кількістю підключених користувачів: Teams live event. У Microsoft Teams можуть бути інтегровані не тільки всі сервіси Microsoft, але і сторонні, такі як Kahoot, SurveyMonkey, Asana і безліч інших.
Використання Planner, який входить в плани Microsoft, дає можливість планування завдань відділів і контроль виконання цих завдань. Як частина плану, цей сервіс інтегрується в Microsoft Teams одним кліком, і у менеджерів є можливість ставити завдання з Microsoft Teams, не перемикаючись між додатками. Подібна інтеграція і колаборація призводить до значної економії часу. З боку G Suite подібне планування можливо в загальному календарі, але без додатка.
Також, представник intelligent cloud, Power Apps - це можливість створювати кастомізовані додатки без залучення сторонніх розробників. Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс робить вхід в створення програм абсолютно легким, а компанія на виході має додаток, яке вирішує саме поставлені бізнес завдання без непотрібного функціоналу. Аналог подібного сервісу є і у Google: Apps Script. Дана платформа використовує принцип малого коду для створення власних рішень. Рівень технічних знань тут потрібен трохи більший, ніж при роботі з Power Apps.
Що стосується безпеки, то тут різниця досить велика: Microsoft витрачає близько 1 млрд доларів на інформаційну безпеку.
Налаштування ролей доступу, адміністрування функціональніше з Microsoft завдяки Azure Active Directory, де адміністратор призначає користувачам їх ролі. Крім того, є можливість встановлювати надбудови, такі як Microsoft Cloud App Security, Microsoft Intune і інші для контролю безпеки інформації, даних і кінцевих користувачів.
Просунута безпека в G Suite можлива починаючи з плану G Suite Enterprise.
Нижче наведена таблиця порівняння основних пунктів, на які вам необхідно звернути увагу при виборі постачальника офісних пакетів.